Little Swastika

På dagarna när jag är i studion får jag väldigt mycket slötid och har hunnit läsa väldigt många tatueringstidningar! Hittat några väldigt intressanta tatuerare jag tänkte skriva lite om. Först ut är Little Swastika!

Han håller till i Tyskland och har en väldigt speciell stil på sina tatueringar, i mina ögon; skitsnyggt!
Österländkst blandat med västerländsk streetstyle.




Hakkors förekommer i många av hans tatueringar, men han avstår från alla rasistiska anklagelser, och menar att han inte använder det i det syfte som nazityskland gjorde, utan hakkorset, eller svastika som det också heter är ett slags lyckotecken och har användts i kulturer i både Asien och Europa en längre tid.

Little Swastika's hemsida. Checka honom, själv hade jag definitivt låtit honom sätta nålen i mig!

Kommentarer
Postat av: Mina

Snygga gaddar! Inte riktigt min stil, men väldigt välgjorda =)



Shiiiit, vad sugen jag blir på att gadda mig igen!

2010-11-11 @ 14:39:13
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/
Postat av: jesper

oh najs håller med. mark gör sjukt snyggt jobb när det gäller dotwork ! underbart . btw gillar din blogg bruden keep it up !

2010-11-11 @ 22:58:14
Postat av: Mir

Ja han är grym, i hinduismen är swastikan symbolen för sol,liv osv. Om jag inte missminner mig så här på morgonkvisten.

2010-11-12 @ 03:58:56
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Lätta på hjärtat:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0